Nu och då

Djacko kom till mig den 24 Maj 2013. Han var riden ca 3 månader, 6-7 dagar i paddock eller inne han hade ridits ut 1 gång. Han var hoppad ca 1 gång + ett kryss när dom visade honom. När han kom till mig var han väldigt smal efter resan hit plus att han var lite tanig där han stod också eftersom han var ju bara unghäst också. I början var han väldigt väldigt snäll, han var orädd då man red ut och han brydde sig inte om mycket. Idag är han riden ca 10 månader. Han håller fortfarande på att lära sig hoppa, vi har börjat hoppa lite mer på "allvar" nu och börjat träna. Han är väldigt positivt inställd till hoppningen, vilket är jättebra för då blir allt mycket lättare. Han har lagt på sig lite mer, han är nästan lite tjock just nu men bättre det så har man något att ta ifrån istället för att han ska behöva vara pinnsmal och bara bli ännu smalare då han får arbeta. Han är fortfarande hur snäll somhelst, men börjar bli lite busig och kaxig. Speciellt då det blir jobbigt eller om han inte förstår, då kan han sparka till ibland. Han har blivit fjantigare när jag rider ut men han är fortfarande snäll, så det är skönt! Ja, jag kan säga att jag inte ångrar mitt köp av lilla bäbisen och jag tror inte jag kommer göra det heller även om vi inte skulle komma dit jag vill. För jag vet att om allt går som det ska kommer vi ha många roliga år framför oss. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback