Turnering

Har haft volleybollturnering idag på skolan, vårt lag vann ALLA matcherna men i finalen vart det lika. Sen skulle vi spela om sista bollen, då förlorade vi den.. Så vi kom 2a kul. Inte direkt. 
 
Fabian red jag ut idag, han hade någon lång bokstavskombination iallafall haha. Pigg och galen, fast han har vilat 2 dagar också så inte konstigt. Han är jääkligt skitig, måste gå till ridskolan imorgon så jag kan duscha av honom iallafall benen så han inte får mugg. Får duscha hela honom till helgen, de var ju skitväder idag också så han vart ju inte finare av det. Har inte så mycket mer att skriva, vet inte vad jag ska skriva men ska hålla igång endå. 
 
Har ni något förslag på inlägg så kommentera gärna det, för just nu är jag rätt tom på det .. 

Film

Travade runt hela banan, detta är bara 30:n eftersom jag inte har den andra. Galopperade lite mer i 40:n. Duktiga lill snusen. Han är ju helcool, han var inte alls rädd han bara tuffade på. Jättestor skillnad sedan förra gången, han är tuff dendär lilla killen. Tills nästa gång har vi nog tränat lite mer så då ska jag försöka galoppera, han är ju bara hoppad under ryttare några gånger och han är så duktig.

Tusen förlåt

För min kassa uppdatering, har bara inte känt för att blogga har knappt ens kollat på andra bloggar. Har bara inte känt för det helt enkelt. Men nu kommer jag blogga på igen lite tänkte jag. Lite uppdatering från min vecka, Fabian blir bättre ska rida imorgon och känna hur han känns. Han har vilat 2 dagar nu bara för att, så innan de red jag barbacka då kändes de inget konstigt alls. Så hoppas han är helt bra nu, det är 2 st som vill prova honom också så jag hoppas dom blir intresserade.
 
Har tävlat klubbishoppning på Catchen för 2:a gången, han var sååååååå himla duktig. Sist var han lite rädd och skvättig, men i lördags var han helt cool. Som om han hade gjort det 50 gånger förut, och man märkte att han tyckte det var roligt. Så det var jättekul, hoppade hela 30 och 40 cm. ;) Travade hela banan, vi har inte hoppat speciellt mycket alls men 1 långsida vart det galopp. Nästa gång tar vi galopp hela banan istället när vi tränat lite mer. Film kommer bara på 30cm för det är bara den jag har! 
 
Han har verkligen blivit suuuperfin och duktig lillen, stor stor skillnad sedan han kom. 

Shopping

Sov över hos Lisa inatt, vilket jag ska göra inatt också. Hur somhelst, vi var och shoppade lite på Birsta. Köpte 3 tröjor och ett par brallor, kände att de behövdes det var 1000 år sedan jag shoppade. Går runt i samma kläder hela tiden nu .. hehe. Hästarna får vila idag, mockade åt båda och fixade. Bloggar inget mer idag, kommer mer imorgon. För nu ska jag äta sen ska jag till Ica och lisa. Byyyye
 

Ridepics

 
Foto: Elin Nordin
För att inte skrämma er allt för mycket så knäppte vi inte med mitt ansikte på bild, haha ser ut som ett mongo då jag rider. De gör jag iof i vanliga fall också, men ännumer då ja rider hehe. Visst är han fin min lilla bruna bajskorv ♥
 
(Vet att både min handställning och sits inte är överfin på dessa bilder, och jag ställde igenom honom rejält och böjde som de syns på vissa bilder)
 

Härligt

Har haft en riktigt härlig och rolig dag i stallet idag! Kom dit kl 14:00 för teori till 15:00 sedan var det bara att mocka och fixa åt hästarna. Köra ut vatten, jobbigt som fan haha. Åt sedan red jag 2 st. En ute och en i paddocken och avskrittning ute, superfiiiina hästar båda 2. Denver och Catchen. Var klar i stallet vid tio i 8 på kvällen, tog mig tid med båda mysigt var det. Sedan vidare till Fabian mocka där och rida ut en sväng vid tjugo i 9. Mysigt, han kändes bättre idag! Så jag tror bara att han är stel i bakbenet, de blir bättre och bättre. Skönt. 

Nu är jag hemma, har lite ooont i ryggen men de får man ta för sånnahära dagar. Det är mysigt. Imorgon vilar Catchen och jag rider bara ut Fabian. Det är så mysigt att ha häst, långa stalldagar är så sköna. Är så glad att jag får ha turen och möjligheten att ha egen häst och även rida andras superfina hästar. Tack mamma pappa, alla människor som låter mig rida sina hästar. Tack, tack så himla mycket jag är så glad över det. ♥
 

Bästa

Det här är min absolut bästa vän, alltid på första plats ♥
Kolla hennes fina fotoblogg HÄR!

Skrämmas

Ja ni mina vänner, som ni inte vet så älskar jag att skrämma folk. Haha! Fast jag blir livrädd själv då någon annan skrämmer mig, och jag har lyckats fått några på film som jag skrämt. En film sa jag åt min lilla kusin att skrämma min andra kusin, haha herregud vad rädd han blev. Somsagt misslyckas jag på en att skrämma min kompis Elin, hade planerat in allt jag skulle ha en halloweenmask på mig men hon kom för tidigt så jag lubbade in i garderoben men hon blev inte rädd.. Skitkul att kolla på sånnahär klipp, så ni får njuta 1 minut av mina skrämselklipp. ;)
  

Höstbilder

Bilder från hösten 2011
Foto: Elin Norin

Kulkul

Imorgon (fredag) så kommer jag inte vara så jätte aktiv här på bloggis, ska göra något tidsinställt tills imorgon. Bilderna kommer förmodligen på kvällskvisten. Imorgon blir det fullt upp i stallet, först teori direkt efter jag slutat 2-3. Efter det så ska jag mocka 2 boxar rida 2 hästar, sedan vidare mot Fabian mocka och fixa där sedan rida ut honom. Rida till stallet sedan och duscha honom, smutsig som fasen är han kan jag tala om. Så vi hörs imorgonkväll, och ni får tidsinställda under dagen.
 
 

Fabian

Red ut på pigghästen idag, lite skvättig är han jämfört med vad han brukar nu när han har tagit det så lugnt eftersom han vart lite "halt". Men jag har fått order att rida på för att se om de blir bättre eller sämre, eftersom just nu ser de ut som han är mest stel i benet. Jag travade mest, galopperade lite och vad kul han tyckte det var dock så lyssnade han bra på när jag ville ta tillbaka honom och sakta av. Han blev bättre när jag travade på en stund, på slutet kändes de inte att han travade konstigt eftersom han förmodligen inte gjorde det. Han blir mjukare när jag travar så, jag tror de bara är en liten stelhet eftersom han är lite äldre nu och han inte gått på 1,5 vecka. Hade förresten vita benlindor bak, red i feta vattenpölar i skogen. Ni kan gissa vilken färg dom blev när jag var klar = kasta in i tvätten fort som fan haha.
 
Tyvärr så blev de inga bilder, eftersom de vart så himla sent på stallet förlåt. Imorgon lovar jag, ska hämta minneskortet direkt efter skolan. 
 

Ikväll

Åker på stallet nu, bloggar ikväll promise. Ni får även lite ridbilder då, ska hämta minneskortet hos en kompis. Kolla in ikväll! 

Counting stars

Ny favorit, älskar låten. 

Läget

 
Fabian har somsagt vart "halt" 1,5 vecka nu. Jag tror att han har sträckt sig, det har blivit bättre sen när jag såg att han var halt. Men idag så longerade jag honom igen och en jag känner kollade på honom och jag såg med att han fortfarande var lite lite halt. Speciellt i början men sedan då han får trava på lite mer så syns de inte alls lika mycket. Men det kan ju vara att han är stel också, eftersom han är van att gå mycket + att han är gammal så han blir väll lite stelare då. För han såg stel ut, men jag ska iallafall rida och känna antingen blir han bättre eller sämre. För som det är nu kan vi ju inte ta ut veterinär för han är lite stel, utan jag rider lite och blir han halt så får vi ta ut veterinären så han verkligen kan se vad det är. Så jag hoppas han blir bättre, min lilla gammfarbror. 
 
Ps. Imorgon kommer det nya ridbilder som elin klickade idag. 
 

Mahh brothaa

Ja hörrni.. Vi är inte som alla andra, ledsen.. Detta är min lille broder som heter Alexander, han fyller hela 13 år iår. Tiden går fort, kändes som att jag nyss var 13 .. Min kropp åldras men i mitt huvud förblir jag 13 bast. True.