Film

 
Somsagt, fortfarande min sits SUGER. Ibland sliter han fram mig så ja är jätte framåtlutad. Jag är ganska svag i magen och buken så jag orkar inte sitta tillbaka så bra än. Dags för mig att börja träna lite mer på egen hand utan häst tror jag.

Jag älskar min fina häst

 

Fin kille

Idag så hoppade jag lill bäbisen igen, och han var så duktig!! Han gör verkligen framsteg, nu har poletten börjat ramla ner lite till vilket känns jätteroligt! Det är långt ifrån perfekt såklart, men det känns verkligen att han blir bättre och bättre!! Han har börjat hoppat lite mer nu, förut snubblade han över hindren nästan. Han har inte riktigt tekniken än men han har blivit mycke bättre. Duktiga killen! Film kommer
 
 
 
 

Movie time

 
Innan ni startar, höj kvalitén till 720! 

Lycklig

Igår fick jag hoppa en kompis ponny som jag tar hand om när hon är utomlands. HERREGUD vad roligt det var!!! Jag saknar att träna och få dendär pirriga känslan innan det är ens tur. Och vet ni, något som jag aldrig brukar säga hör och häpna det gick BRA. Han var så lugn och avslappnad hela passet samma med mig, vi fick till en bra känsla speciellt på banan på slutet där allt bara flöt på för en gångsskull. Har inte känt denna känsla på flera år, jag brukar alltid ha något att klaga på men vet ni jag har faktiskt inte det denna gång. Det känns konstigt på ett sätt men endå bra, det brukar alltid vara något som jag inte är nöjd med men jag kan för nästan första gången säga att jag är nöjd och huuur glad som helst. Men om det ska finnas något att klaga på så tycker jag det kan vara min sits, att jag snärtar till lite ibland över hindren men det skiter jag i för det kändes så fantastiskt kul! Förut ibland då jag red Fabian så kände jag att ibland var det inte ens kul, utan om jag inte presterade så bra som jag ville så fick jag halvt panik och blev stressad vilket gjorde att de gick ännu mer åt helvete. Det kanske inte ser bra ut för er, men de kändes otroligt bra och det är huvudsaken. Film kommer strax!! 
 
 

It's my B day

Yeeees it is, 18 år. Kännns ganska konstigt att jag är så gammal? Men livet rullar på somvanligt, förutom att jag nu är 18 och får bestämma helt sjääälv så vill jag göra något så är det ingen som kan bestämma att jag inte får ;) Närå, jag lär inte göra något tokigare än vanligt endåså. Samma utvecklingsstörda människa som alltid.
 
 

Catch

Red ut en sväng på denna fina kille, häftig är han. Red sedan ut en sväng på en c-ponny som står i stallet. Båda skötte sig lysande. Imorgon ska jag rida min lilla bäbi, ut i skogen en sväng tänkte jag.
 
 

Höst

 
Titta så mysig höst outfit jag klistrade ihop. Har verkligen fastnat för botcut jeans, skitsnyggt till en stickad tröja och ett par primeboots såååååå snygga. Tyvärr har jag inte så stadig ekonomi just nu för att bekosta mig ett par sådanna äkta skor så får nöja mig med ett par fake istället som jag tänkte köpa i veckan. Skulle lätt kunna bära denna outfit.

2 dagar återstår

Nu är det 2 dagar till jag fyller 18 år, fatta 18 vuxna år?! Blir nästan lite ledsen när jag tänker på det, jag vill inte vara gammal än eller.. Själv beter jag mig inte precis som 18, känner mig fortfarande som 15 år haha. Kanske är lika bra endå. Fick jättefina presenter idag av Helena och Rebecka som jag är väldigt glad tacksam över!! Så 2 dagar kvar tills jag är stoooor.
 
 

Hopp

Idag har vi hoppat lite, han börjar fatta mer och mer nu men har inte fått in den rätta tekniken ännu. Så jag ska löshoppa honom till helgen förmodligen. Men det börjar lossna mer och mer, han krullar sig inte lika mycket emot hindret så ja får slita upp huvudet på honom utan nu sköter han det själv och suger lite på hindret. Det är väll lite hej och hå att rida unhäst speciellt hoppa nu i början, huvsaken vi kommer över och han börjar fatta mer och mer så tränar vi på resterande sedan. 
 
Filmen så ser det verkligen hej och håigt ut, men det får ni stå ut med. Plus att min lättridning ser förjävlig ut, men ni anar inte hur studdsig denna häst är! Det är LÅNGT ifrån perfekt, så jag försöker tänka bara att han är ju en bäbis så jag måste sänka kraven och faktiskt se det lilla som är bra som tar oss vidare så vi utvecklas. Jag och mina prestationsproblem ;) Men nu får jag lägga dem på hyllan ett tag för han är faktiskt bara 4 ynka år. 
 
 
 

3 ridna

Ägnade hela eftermiddagen/kvällen på stallet, mysigt är det. Red 3 hästar idag skulle egentligen rida 4 men hann inte riktigt med mig. Alla var duktiga. Imorgon (måndag) ska jag hoppa lite på Djackis, spännande. Hoppar inte honom inne så mycket, har mest hoppat ute nu. Tänke göra någon övning så jag kanske kan testa höja lite högre än typ 50 cm och vi känner oss trygga. Bloggar mer imorgon, ska rida Catchen också.
 
Fina Cornette
 

Im Alive

Nu är jag tillbaka, åter igen efter 1000 gånger. Känner ett litet sug att blogga nu så jag tänkte försöka komma igång att börja blogga igen. Det är roligt att ha sin egna dagbok och skriva motgångarna samt framgångarna och kunna kolla bakåt i arkivet vilka utvecklingar och motslag man haft. Och självklart är det roligt att ni är med och delar det med mig, jag ska försöka uppdatera och blogga så mycket jag kan. Förstår att jag tappar läsare när jag slutar blogga helt plötsligt då och då. Men just nu känner jag att jag vill blogga ett tag, och jag ska försöka hålla igång. Ni måste få se hur Djacko har blivit och hur det går! Hoppas ni hänger med på vår resa!