Fullt upp

Rubriken talar, full fart hela dagen. Bloggar imorgon!

Länkad?

Har jag blivit länkad hos någon? Tyckte statistiken for upp lite mer än det brukar, annars måste alla haft tråkigt i det regniga vädretnoch klickat in sig på min blogg. :)

Catchen

Jag tänkte skriva och berätta lite om Fiffiluras Eye Catcher "Catchen" hoppas det kan vara lite intressant eftersom han har visats någongång här på bloggen förut. 
 
Catchen är en d-ponny valack på 5 år. Han ägs inte utav mig utan några jag känner, jag har hjälp till att rida honom lite då det behövts och hoppat honom. Innan han kom till nuvarande ägarna så hade han inte gjort något speciellt, han var inte inhoppad men han hade löshoppat. Jag var den förste som fick testa honom, lite nervöst var det allt efter det man hade hört men han var så himla snäll. Här har vi en liten halvbusig ponny med lite längre päls och längre man. Hans nya ägare Rebecka på bilden. Såhär såg han ut då han kom: 
 
I början då jag red honom så red jag inomhus, han hade aldrig gått i manege förut men det gick jättebra han var stencool. Testade lite trav och en liten galopp det gick helt ok för att vara första gången i manege. Red ett tag till, det var fortfarande bara jag som hade suttit på honom. Han vart lite småseg jag fick verkligen kämpa var fan dyngsur i svett efter passen då Helena kört slut på mig haha. Sedan klippte jag honom, och Helena manen och det såg ut som en helt annan ponnyplutt så han såg ut såhär, lite skillnad va?:
 
Sedan började han orka mer, och Helena började rida honom också så kunde hon ta igenom honom riktigt för jag hade svårt med vänstervarvet då han bara tröck mig inåt och det gick verkligen inte. Tilltslut så la han av med det. Började sedan småhoppa honom lite, skrittade över något hinder sedan travade jag och Helena stod bakom och gav honom godis. 
 
Lite senare så anmälde vi oss på vår första klubbishoppning, han var spänd och stannade till ibland framför hindren men vi kom givetvis över dem sedan eftersom det bara var 40 cm ;) Så skritta kunde vi göra annars, men vi fick med oss något fel där. Var med igen lite senare på klubbtävling på 30cm och 40cm vad jag minns och han gick in som han aldrig gjort något annat och var cool lugn och bara hoppade runt där. Så var vi 0:a i båda höga klasserna ;). Nu så har vi börjat galopphoppat, så sista tävligen hoppade vi 50cm och 60cm han skötte sig jättebra! Det märks verkligen att han tycker det är roligt att hoppa nu, han förstår mer vad han ska göra. Och istället för att ta ett extra språng som han gör ibland så brukar han hoppa av. Han har gått från klarhet till klarthet, en otroligt fin ponny som verkligen sticker ut. Senaste tävlingen, rädd om fötterna: 
 
Så småningom ska hans lilla ägare och börja hoppa honom och tävla, detta kommer bli en kanonponny.
 
 
 
 

Ny hjälmis

Har precis köpt mig en ny/ony ridhjälm! Ny för mig men använd tidigare, så alltså en begagnad. Sålde min för 1000 kr och fick denna för 1000 kr sammanlagt med frakt osv. Har köpt mig en svart JW hjälm med autografen i nacken, så hoppas på allt att jag kommer kunna ha den och att jag framförallt ser något okej ut i den. Annars blir det tungt.. hehe. Visar bilder då den kommer, hoppas  den hinner komma innan helgen! Annars kommer den nog på måndag.
 
En bild på Djacke och Elin