Otroligt

Vi har genomfört vår absolut första ridpass. Och jag säger bara en sak, jag ångrar absolut inte att jag tog chansningen och köpte hem honom utan att ha prövat. Vilken gudomlig häst, han är såå himla snäll!! Jättelätt och fin i munnen, bra steg och när man rider lätt och ska sätta sig ned i ett steg så bara flyger man upp igen. Ååå alltså jag älskar honom så mycket redan, är så himla nöjd. Sen är det ju upp och ner med unghästar dag till dag i ridningen, men han är min lilla älsklingsbäbis. Riktigt rolig att rida, lyhörd och gick framåt av sig själv. Tog galoppskänkeln jättebra, han är bara riden 3 månader så han är väldigt fin och välriden bara för att vara 3 månader.
 
När man står och pysslar på honom på gården står han bara helt stilla och njuter. Han är lite smal och har inga muskler ännu men det bygger han upp nu när vi börjar träna på 4 dagar i veckan och rider mycket ute i skogen. Film kommer snart!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback