Kuuuuuul!!

Nu har Fabian inte varit hos mig på 11 dagar.. Faktiskt så är jag inte ledsen så, för han har hamnat så himla himla bra och jag är så lycklig för det. Kunde aldrig hittat ett bättre hem, han mår som en kung. Och jag hade ju endå ställt in mig på att sälja honom de senaste halvåret så jag var redo när de väll skedde, för jag vill verkligen ha storhäst nu så jag kan utvecklas själv tillsammans med den. 
 
SÅ nu hörrni, jag ska köpa en unghäst. Jag vet vad ni tänker nu, *mennn varför ska hon köpa unghäst?! Bättre att köpa en lite äldre i början och blabla. Jag vet, jag tänkte också så men sedan hittade vi en eller Helena hittade den åt oss så ringde vi på den. Sen for en som vi känner och kollade på den samma dag, eftersom den står i skåne och hon går flyinge så det var så himla snällt! Hon tyckte den var fin, så vi bestämde oss för att köpa den. Ganska vågat och det är en chansning. Men vad jag har hört av hon som hade den och Matilda så hoppas jag det kan bli något bra i framtiden. Man vet aldrig med unghästar lixom, de utvecklas hela tiden så vi får se. 
 
Han heter iallafall Djackofski van het Dennenbos, haha komplicerat namn ... Men min tanke är att kalla honom för Djacko. Han är 4 år, och 164 i mkh. Riden 3 månader men ungefär 6 gånger i veckan och det är mycket för en 4 åring. Men det är väll för de skulle sälja honom, han var jättefin på videon som de filmade då de var och kollade på honom. Mjuk och fin i munnen. Hoppad med ryttare ca 2 gånger, men han såg väldigt stadig ut och vinglade inte alls på.
 
Så nu återstår det att se, har ju trottsallt inte ens ridit honom så det ska bli spännande! Han kommer imorgon (torsdag) på eftermiddagen. ÅÅÅ längtar som en idiot, hela dagen kommer gå sååå långsamt.. Har iallafall inhandlat ett vinrött regntäcke och vinröd/svart grimma+grimmskaft hittils. Ska på fredag och storhandla, han ska ju endå vila imorgon så. Sedan hade jag tänkt att longera på fredag för han hade vilat så får jag se honom också. Plus att vi måste prova ut massa sadlar också, har tänkt mig mörkbrunt men vi får se vad vi hittar. Åååå det kommer bli så kul!! 
 
Här har ni honom. Fast han är mer rödbrun nu på sommaren + att han var klippt där. En liten snygging! 
 

Kommentarer
Postat av: Aliva och livet

Jättefin, lycka till!

Svar: Jaa tack så mycket! :D
Emelie Hellberg

2013-05-24 @ 14:37:25
URL: http://aliva.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback