Klubbtävling

Catchen har varit med på sin första tävling! Han gick hela 30 och 40cm ;) Han var så himla duktig, han har ju bara löshoppat och jag har hunnit hoppa honom 2 gånger på små kryss.
 
Sprang med honom när Rebecka satt på första klassen, han var lite små rädd och skvättig men det gick jättebra. Han var lite på något hinder i början att han stannade till lite före sedan gick han över. Jag red honom själv på 40cm, det var samma sak då att han var lite rädd och skvättig så han stannade till innan 2 hinder och sedan trampade han över. Ibland tog han ett riktigt skutt också, travade hela banan. Vi tränar galoppfattningar så han ska bli starkare. För det ska kunna gå att galoppera lagomt tempo när man hoppar så det inte bara blir springigt. Men det blir bara bättre och bättre så snart så. Med tanke att han knappt hoppat så skötte han sig utmärkt! 
 
Rebecka red Fabian på 70, de gick såå jäkla bra! Höll på att typ skita på mig, broooomsa sa jag hela tiden haha. Har tyvärr inga nya bilder, ska försöka klicka några snart!
 
Bild på söta ubbis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback