Ridabstinens

Får typ världens abstinens, jag vill rida och träna!!! Har inte ridit på snart 3 veckor, börjar bli smått rastlös och får halvt panik. Längtar så mycket tills måndag, då ska vi ta ett lite lättare pass i paddocken efter lillens 3 veckors vila. Sedan är det dags att komma igång nu så vi kan komma ut på någon lokal tävling i höst. Han måste först och främst få upp konditionen och bygga muskler annars kommer vi ingen vart, han lär knappast orka en bana om han inte har kondis. Så nu är det mycket uteritt som gäller, jobba ordentligt i skogen. Intervallträninen gar med 1-2 min intervaller ungefär 2-4 gånger. Får se hur mycket han orkar nu i början, han har inte en endaste muskel just nu. Vi måste komma igång i hoppningen också, hoppträna varannan vecka ungefär kanske något bomjobb en gång i veckan ibland också. Ska ut och klättra i uppförsbackar också. Får se hur mycket han kommer att orka, tänkte inte köra slut på lill stackarn de första jag gör bara för att jag är så övertaggad haha! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback