Planer

Att jag äntligen har fått en häst, en helt underbar och go häst som jag älskar så mycket. Jag tog en chansning att köpa honom, jag hade aldrig testat honom någonsin utan köpte honom direkt från Skåne. Dock var det en jag känner som for och kollade på honom annars vet jag inte riktigt om vi hade köpt honom. Han är så himla okomplicerad och lätt att ha och göra med, även att rida. Han är lättriden och rolig, en häst man har roligt varje gång man rider inte någon man får sitta och ha dragkamp halva tiden av passet - iallafall inte än. 
 
Mina planer med honom är såklart som alla andra hästmänniskors planer - stora. Jag vill kunna hoppa hyffsat höga höjder med honom, jag har förväntningar på hur han ska hoppa. Han kommer utvecklas otroligt mycket nu eftersom han bara är 4 år, även om det inte alltid går jättebra i början och om han inte riktigt skulle förstå så kan det bara vara en dag poletten trillar ned och allt blir mycket bättre. Jag har ingen aning vart vi kommer att komma helt ärligt, vi kanske bara kan hoppa 1m? Eller vi kanske kan hoppa 120? 140? Jag har ingen aning, och jag tänker inte vara kaxig och säga att han kommer de höga klasserna för det vet jag ju inte. Vi får se hur han utvecklas, han kanske inte alls kommer gilla att hoppa. Vem vet? 
 
Mitt mål är iallafall hoppa runt 140 om något år och bli en riktigt erfaren och ruttinerad ryttare. Jag vill vara en ryttare som andra ryttare ser upp till, och tar inspiration ifrån. En ryttare med mjuk hand, och bra känsla med hästarna. Jag vill, men bara för att jag vill betyder det inte att de blir så. Men jag vet att jag har en guldklimp till häst, och varesig vi kommer hoppa de höga klasserna eller ej så kommer jag aldrig ångra att vi köpte honom. För jag vet att jag kommer att lära mig så otroligt mycket och vi kommer vekligen ha roligt tillsammans! Vår framtid får helt enkelt tiden utvisa, men vi kommer att träna på och utvecklas så får vi se!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback