Hästar

Jag kommer inte på något vettigt att skriva och jag känner att det är dags att blogga lite om jag vill ha kvar er söta små läsare. Jag tänkte skriva lite om vilka hästar jag har ridit lite längre tid på de närmsta åren, hoppas det kanske är lite intressant! För just nu så har jag noll ideér på vad jag ska skriva somsagt, och om ni har något önskemål är det bara att kommentera. (Vissa av bilderna är av sämre kvalité eftersom kameran jag hade var dålig)
 
Yes då börjar vi! Här har vi lilla Urban Cowboy kallas mera för "Ubbe" en storhäst valack, minns inte riktigt då han var född men han är omkring 8år nu vad jag minns. Ubbe är en privathäst, jag red honom ett bra tag faktiskt och vi fick vara med på en hemmatävling lokal 1m som gick lite sisådär. Han var lite tittig för allt omkring men vi tog oss runt minsann. Annars så red jag honom någon gång i veckan, hade 1 dag som jag skulle ha honom men de blev lite mer ibland när det uppkom saker för ägaren. Ubbe står inte på Timrå längre utan har flyttat till ett annat ställe så jag slutade rida honom. Men riktigt snäll och försiktig häst. 
 
Här har vi lille Baxter, så otrooooligt fin häst! Även en privathäst han med. Red honom ett tag innan han fick en skada så han inte kunde gå så mycket som ägaren/na ville så han blev såld till några de känner så det blev perfekt. Baxter är 7 iår tror jag, har grym koll.. En kanonhäst med riktiga gångarter, tävlade en klubbdressyr en gång och flög som en vante. Traven var jävlig att sitta ned i men galoppen var ännu jävligare haha. Tävlade någon klubbhoppning på 50-60 eftersom han inte kunde gå högre än så, och en dressyr. Så synd att han fick sin skada, han hade verkligen blivit en kanonfin tävlingshäst.
 
Här har vi lille Alex. En c-ponny min förra ridlärare köpte till sitt barn, så alltså en privatis det med. Red honom mest i början då de hade honom och hjälpte till. Hopptränade och tävlade honom också. Även denna är en kanon ponny, hoppar utav bara fan kan jag tala om. Sedan när ryttaren blev mer ruttinerad så slutade jag att rida honom. Nu är även han såld, och detta är en ponny som hoppar hus ärligt talat!
 
Så här har vi sköna fina Wille. En ponny med kapacitet, i både dressyr och hoppning. Han är tillsalu. Rider honom lite då och då, om ryttaren ska på semester eller är upptagen. Jättefin men känslig ponny, bara man hittar knapparna och han slappnar av så är han hur fin somhelst. Hoppas han får komma till ett fint och bra hem där någon tar han om honom som den guldklimp han är.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback