Djackofski

Passet idag gick väll sisådär, märktes att han hade vilat 3 veckor iallafall! Han har blivit go och rund om magen ser jag på alla bilderna haha. Det gör inget, det ska vi ändå träna bort och han var så smal då han kom så det är bara bra för honom. Han var lite stretig och stel i början av passet, och kändes som att jag inte hade ridit på evigheter. Han blev ganska lång så det blev att jag kortade ihop honom för mycket så han gick ganska mycket bakom hand ibland. Men det blir bättre såklart, efter några gånger till så är vi tillbaka där vi slutade sist och förhoppningsvis så tar vi oss lite längre fram denna gång. Men ska ut mycket i skogen och galoppera så han får sätta lite muskler, han är lätt att jobba i skogen också så inga problem. Ska väll försöka påbörja lite skänkelvikningar här om ett tag också, och snart börja hoppa och träna lite hårdare. Kuuuul, jag ser verkligen fram emot den kommande hösten för då ska han få sätta muskler och bli stark i sig själv.
 
Förresten så red min kompis idag också, och han skötte sig så bra så. Hon gillade honom, han är ju så himla okomplicerad i sig så det är himla kul faktiskt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback