Underbar

Fabian var helt fantastisk när jag red idag. Lånade dressyrsadeln utav en kompis, den funkade superbra. Jag som alltid rider med korta läder, känns lite konstigt att ha långa läder och jag har så långa ben. Men herregud, det kändes mycket bättre. Man kom honom bättre också, och mycket lättare att sitta. 
 
Superfin var han, jättemjuk i munnen och jättefint steg i galoppen han var lugn och avslappnad så han fick större och bättre galopp. Började fundera på om jag hade tagit fel häst.. ;) Han kan verkligen dendär lilla gammgubben, märks inte att han är 17 år. Han höll sig kvar i formen i vänstervarvet i galoppfattningen, höger är lite svårare det får vi jobba på. Efter galoppen kan han lätt bli spänd och springig men han har verkligen blivit mycket bättre på det, nu taggar han ner mycket snabbare och kan faktiskt slappna av nästan direkt. Jätteroligt, vart så glad att han kändes så himla bra idag! ♥


Kommentarer
Postat av: Marta

Hej! Nu är veckans blogg vinnarna uppe på min blogg. Kika in och se om det var just du som vann!
Kram! :)

2013-01-16 @ 16:11:00
URL: http://nattstad.se/stalltjej
Postat av: my

Vad fin han är! :D

2013-01-18 @ 18:26:42
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback