Skit

Rubriken förklarar på ett mycket bra sätt hur det gick idag på träningen. 

Vi får lixom inget jämt och bra flyt, det är sällan jag bara kan sitta stilla mot ett hinder och det blir rätt. Det är framför allt att vi inte har jämn galopp. Det blir lite av, på, av, på. Jag vill bara ha för mycket kontroll, och gör det istället bara mycket sämre. Det är tråkigt, när Fabian verkligen har börjat litat bättre på mig nu och hoppar alltid förutom då jag tabbar mig och då stannar han och det är precis det han ska göra också. Blir inte sur på honom då jag känner att det är jag som gör felen, utan jag tar bara om det. 
 
Jag blir så frustrerad och arg då det inte går som jag vill. Jag blir ärligt talat förbannad på mig själv. Han skötte sig jättebra på träningen idag, men nääää då ska jag komma och sumpa allt. somvanligt. Blir så arg, och jag har ett läge där jag vill ha honom på ett ungefär. Det är så att jag tycker inte om att dundra iväg i 190 på en linje, utan tar hellre tillbaka honom lite och lägger tar ett språng extra än vad det ska vara. Jag känner mig tryggare då och det blir att jag vill ha honom i det läget. Jag måste lära mig att kunna galoppera på lite mer speciellt på linjer, inte vara som en liten fegis.
 
Denna träning drar jag ett sträck över, Fabian skötte sig utmärkt ingenting var hans fel. Allt mitt, FY. Usch, jag skäms helt allvarligt för hur jag rider. Det känns som jag bara sitter och drar i honom och sedan kortar för mycket ibland och allt blir bara pannkaka. Sen att det sitter massa folk på läktaren gör inte saken bättre. Måste ju tro att man är nå halv psykfall som rider... Jaja, bara sluta klaga. Gör något åt det istället, tur man har världens bästa häst och tränare iallafall .. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback