Skillnad

Red Catchen i stora ridhuset idag, han har bara vart i lilla 3 gånger det har gått jättebra. Gick in i stora idag, det är mycket större såklart och läktaren är stor, det går folk upp och ner från trappen osv. Han skötte sig jättebra, det var någon gång i början han vart rädd då det kom någon och satt sig på läktaren. Men han sköttes sig super somvanligt! 
 
Idag testade vi dressyrsadeln ... Helena ska ju rida honom med den sadeln, så vi testade den. Han brydde sig inte han bara gick på somvanligt. Det var faktiskt skönare att ha dressyrsadeln, men det är svårt för mig också eftersom jag är van att rida med korta läder jämt. Plus att jag har så långa ben också. Jag ville gärna stå på tå i traven men det får jag jobba på bara. Han var fin idag, han kryper ihop lite men det är bara att jobba på han är ju bara 4 år. Galoppen gick faktiskt bättre idag också, han fattar galoppen bättre och bättre. Gjorde några fattningar och sista fattningen tog han nästan direkt. Duktig kille!
 
Det är lite svårt i vänstervarvet för oss båda. Han trycker gärna inåt, så det blir att jag sitter och leder mot väggen med yttertygeln hela tiden istället för att hålla om med skänkeln och ställa honom inåt. Det ska vi jobba på också såklart, man märker redan skillnad på honom sen han kom. Imorgon ska han vila och onsdag rider jag inne. 
 
Bilderna är printade från filmen som kommer upp strax

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback