Ridpasset

Red Catchen inne i ridhuset idag, i lilla. Han börjar fatta galoppen bättre och bättre nu, man får göra den några gånger i sträck. Det blir bara något springsteg innan och sen tar han galopp, det är bara jobba på. Man känner skillnad bara från förra veckan. Det känns som att han orkar lite mer nu också, bara på ett litet tag. Men han har inte lika mycket päls nu heller, men man känner faktiskt skillnad! Roligt.
 
Jag måste verkligen bli bättre att rida med dressyrsadel, haha. Mina skänklar blir tillbakadragna och jag drar upp knäna. Brukar stå på tå också. Men det är inte lätt att gå från korta läder till jättelånga. Men man sitter jättebra i den dressysadeln, skön faktiskt! Däremot känner jag mig ganska hjulbent då jag hoppar av haha. Bara att träna på! Har tyvärr inte så mycket bilder på honom så det blir samma hela tiden, ska kanske försöka knäppa med systemis i helgen så det blir några snygga bilder med lite kvalité istället för mobilbilder.
 
FIlm kommer imorgon, har ett tidsinställt pågång under förmiddagen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback