Catchen lördag

Red ute i paddocken för första gången, han får betydligt mer framåtbjudning ute. Han är ju van att gå ute, han är inte alls van att ridas inne i ridhuset. han hade inte alls gjorde det innan han kom till stallet. Så han gör det jättebra som tuffar på så bra som han gör inomhus. Dock vart det lite svårare eftersom det fanns inga väggar vi kunde använda oss utav eftersom paddocken är så pass stor så rider jag inte runt hela. Han kollade runt på lite allt möjligt men han jobbade på bra emellanåt också, galoppen fattade han nästan direkt då jag gav skänkeln. Vart liiite svårt att svänga ibland, men han är bara liten bäbis 4 år. Han känns så mogen, och stadig för att vara så ung.
 
Måndag ska han ridas inne i ridhuset. Träna på lite. Hoppas på att Alf skottar paddocken så jag kan rida där lite mer också. Han är så himla söt alltså, sötare får man leta efter. Hans busiga ögon och lurviga huvud, haha huga.  Han har inga ränder kvar sen klippningen de hade sjunkit in dagen efter, han är supersnygg och sportig. Bara manen kvar nu ;) men eftersom det vart så kallt och han har inget halstäcke så får han ha kvar den ett tag till. 
 
Haha ungefär såhär bra gick det att knäppa kort efter jag ridit.. Han ville inte stå stilla. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Gud va söt catch är!

2013-02-13 @ 21:58:35
URL: http://juliarosies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback