Nosgrimmor

Har använt mig utav 2 sorters nosgrimmor på Fabian, inget speciellt utan de som är mest vanligt d.v.s. remont och vanlig nosgrimma rakt över mulen med en liten nosrem. Om jag inte ridit utan nosgrimma helt, men då gapar han rätt mycket. Jag är inte speciellt bra på tränsets delar, så om ni inte förstår vad jag menar med det så ser ni annars på bilderna under. ;)
 
Jag tycker han passar i båda två, och jag känner väll inte någon jätte speciell skillnad egentligen när jag rider på de om jag ska jämföra. Han brukar gapa ibland i början av passen, och även fast jag har remont så gapar han lite. Men  efter han kommit igång riktigt så gapar han väll inget sålänge jag inte tar tag i honom så han får lite hårdare tryck i munnen då. Men det är förståeligt. Tycker han ser sportig och snygg i båda nosgrimmorna.
 
remont
nosgrimma med nosrem
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback